Jak przygotować się na wejście marki do Metaverse?

Do tej wirtualnej przestrzeni przeniesie się znaczna część naszych aktywności zawodowych, towarzyskich czy kulturalnych - piszą prawnik Karolina Brzezińska i rzecznik patentowy, adwokat Tomasz Grucelski z JWP Rzecznicy Patentowi.

Publikacja: 11.04.2023 12:01

Jak przygotować się na wejście marki do Metaverse?

Foto: Adobe Stock

Prawdopodobnie już za kilka lat metaverse – wirtualna rzeczywistość kojarzona dziś głównie ze światem gier komputerowych – dla wielu stanie się środowiskiem codziennej pracy i nauki, a także miejscem, gdzie możemy uzyskać teleporadę medyczną, wziąć udział w międzynarodowej konferencji z gośćmi z całego świata, obejrzeć spektakl teatralny, czy pójść na randkę do wirtualnego kina czy restauracji (prawdziwą kolację dostaniemy z dowozem do domu). Słowem, do tej przestrzeni przeniesie się znaczna część naszych aktywności zawodowych, towarzyskich czy kulturalnych. Brzmi jak science fiction? Niekoniecznie. Zwróćmy uwagę, że jeszcze niedawno nikt nie przypuszczał, że większość spotkań (a nawet rozpraw!) będziemy odbywać online, zakupy robić bez wychodzenia z domu, a wypełnienie zeznania podatkowego będzie wymagało jednego kliknięcia.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie i komentarze
Zweryfikowane dane nie kłamią
Opinie i komentarze
Dezinformacja nasili się tuż przed wyborami. Niebezpieczne nowe technologie i treści
Opinie i komentarze
Polska to dla nas rynek o strategicznym znaczeniu
Opinie i komentarze
Wybory wykorzystywane są do dezinformacji
Opinie i komentarze
Prezes Związku Cyfrowa Polska: Plan dla AI w Europie Środkowo-Wschodniej