Reklama

Czy warto inwestować w prawa własności intelektualnej w Metaverse

Jednym z wyzwań w metaverse jest ustalenie, kto jest właścicielem praw do zasobów wirtualnych, takich jak awatary, ubrania, kosmetyki i inne towary cyfrowe - pisze Małgorzata Furmańska, radca prawny, JWP Rzecznicy Patentowi.

Publikacja: 10.05.2023 12:53

Czy warto inwestować w prawa własności intelektualnej w Metaverse

Foto: JWP Rzecznicy Patentowi

Badanie przeprowadzone przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wykazało, że posiadanie praw własności intelektualnej ma realny wpływ na rozwój firmy. Przedsiębiorstwa posiadające wartości niematerialne i prawne są zwykle większe (mierzone liczbą pracowników), mają średnio o 20% wyższe przychody na pracownika i płacą średnio o 19% wyższe wynagrodzenia w porównaniu z przedsiębiorstwami, które nie mają chronionych aktywów własności intelektualnej. Posiadanie w majątku firmy znaków, wzorów czy patentów przyciągania inwestorów i partnerów biznesowych oraz gwarantuje skuteczne budowanie rozpoznawalności i wizerunku firmy, służy promowaniu określonych marek oraz budzeniu korzystnych skojarzeń z określonym znakiem w realnym świecie. A jak to wygląda w rozszerzonej rzeczywistości?

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Opinie i komentarze
Witold M. Orłowski: Włoska lekcja
Opinie i komentarze
Budowa własnych kompetencji cyfrowych, czyli jak radzić sobie z big techami
Opinie i komentarze
Jacek J. Wojciechowicz: Jak sztuczna inteligencja zmienia rynek pracy?
Opinie i komentarze
Sztuczna inteligencja i pszczoły
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Opinie i komentarze
Sztuczna inteligencja. Jak pogodzić innowacje z bezpieczeństwem i prywatnością?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama