McDonald’s zatrudni roboty. Wyręczą pracowników przy smażeniu frytek

Publikacja: 23.07.2019 13:37

McDonald’s zatrudni roboty. Wyręczą pracowników przy smażeniu frytek

Foto: Bloomberg

Najpopularniejsza sieć typu fastfood ma zamiar zatrudnić roboty do obsługi frytkownic. Wszystko po to, by ulżyć pracownikom.

Dokładny wygląd robotów nie jest znany, jednak jak podaje „Wall Street Journal” całkiem prawdopodobnym rozwiązaniem okazać się mogą zmechanizowane ramiona przypominające roboty wykorzystywane w fabrykach samochodowych.

Czytaj także: Przez roboty zniknie 20 mln miejsc pracy. Kto ucierpi?

Decyzja tak dużego gracza, jakim jest McDonald’s może wyznaczyć nową drogę, którą uda się cała branża. Nie ma jeszcze oficjalnych danych na temat daty wprowadzenia robotów do sieci restauracji, jednak zdaniem analityków pokazuje to, że automatyzacja procesu przygotowywania posiłków oraz czas potrzebny na ich podania będą odgrywać decydującą rolę w przyszłości.

Czytaj także: Robot dostanie imię i zostanie kolegą z pracy

Nie jest to pierwsza innowacja, jaką planuje amerykański potentat. Już w marcu tego roku McDonald’s kupił firmę DynamicYield specjalizującą się w wykorzystaniu sztucznej inteligencji, która ma pomóc sieci w zwiększaniu zadowolenia klientów z usług. Kierownictwo McDonald’s zamierza dzięki niej uruchomić interaktywne menu oraz usprawnić Drive Thur, opierając się na technologię Sztucznej Inteligencji.

Czytaj także: Drony i roboty zamiast człowieka

Głównym celem nadchodzących zmian jest przede wszystkim usprawnienie całego procesu obsługi klienta. I nie chodzi tu jedynie o skrócenie czasu oraz możliwość obsługi większej liczby gości w tym samym czasie, ale także o znaczne zwiększenie zadowolenia klientów z wizyty w restauracji.

Materiał Partnera
Banki w erze robotów
Roboty
Najdelikatniejszy robot na świecie. Wciąż szukają dla niego nazwy
Roboty
FedEx rezygnuje z autonomicznych robotów dostawczych. Koniec z robo-kurierami?
Roboty
Zapomnij o napiwku. Uber do dostaw wykorzysta roboty
Roboty
Okręty widmo zasilą amerykańską armię
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10