– Przytłaczająca większość firm w Polsce, korzystających z własnych serwerów pocztowych, używa Microsoft Exchange’a. To naturalna baza potencjalnych klientów dla naszej nowej oferty – mówi Krzysztof Kliński, odpowiedzialny za unified communications w Netii. Oferta operatora, to pakiet aplikacji komunikacyjnych Microsoftu hostowany i udostępniany przez partnera – Central Europe On-Demand (CEOD) – z jego własnych centrów kolokacyjnych.
Oferta w porozumieniu
Unified communications w wydaniu Netii, to – praktycznie rzecz biorąc – zestaw narzędzi komunikacyjnych opartych na biznesowym komunikatorze lub programie pocztowym, jako podstawowych aplikacjach klienckich. – Przewidujemy, że dla mniejszych firm popularnieszym rozwiązaniem będzie komunikator, dla większych – przyzwyczajonych do korzystania z Outlooka – program pocztowy – mówi Krzysztof Kliński.
Z poziomu tych programów można wysłać mail, zaproszenie na spotkanie, zaproszenie do udziału w tele- lub webkonferencji, czy też wykonać połączenie głosowe przez softphone lub zintegrowany telefon IP, w lokalnej lub rozległej sieci, lub na numery komórkowe. – Oczywiście pełniejsze rozwiązanie, to rozwiązanie oparte na naszym systemie telefonii IP, ale nie ma konieczności korzystania z niego – mówi Krzysztof Kliński.