Reklama

Sztuczna inteligencja miała tylko pomagać, a zabiera pracę. Oni cierpią najbardziej

To tutaj zwolnienia są największe. Producenci gier wideo już wykorzystują generatywne narzędzia AI do tworzenia grafik. Wielu artystów i projektantów bardzo poważnie obawia się o przyszłość.

Publikacja: 24.07.2024 20:14

Branża gier szczególnie intensywnie wykorzystuje sztuczną inteligencję, obniżając koszty

Branża gier szczególnie intensywnie wykorzystuje sztuczną inteligencję, obniżając koszty

Foto: AdobeStock

W samym 2023 roku w branży producentów gier zwolniono 10,5 tys. osób. W 2024 roku zwolnień w sektorze wartym prawie 200 miliardów dolarów jest jeszcze więcej. Dotychczas pracę straciło około 11 tys. osób, ale ta liczba ciągle rośnie. Microsoft, właściciel Xboxa i spółka macierzysta kilku innych studiów, w tym Activision Blizzard, zamknął Tango Gameworks i Alpha Dog Games w maju.

Generatywne systemy AI stworzone przez OpenAI i jego konkurentów przenikają do niemal każdej branży. Jednak branża producentów gier wideo może być tą, którą AI jest gotowa podbić szybko i całkowicie.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Technologie
Bank Pekao uczy cyberodporności
Technologie
ChatGPT i Gemini poważnie zagrożone. Naukowcy odkryli słaby punkt
Technologie
Rewolucja AI w modzie. Ubrania, które słuchają i mówią
Technologie
Hydraulicy z AI: Sztuczna inteligencja wkracza tam, gdzie nikt się nie spodziewał
Technologie
Przełomowy wynalazek MIT. Te baterie będą wszędzie i same się naprawią
Reklama
Reklama