Reklama
Rozwiń

Sztuczna inteligencja miała tylko pomagać, a zabiera pracę. Oni cierpią najbardziej

To tutaj zwolnienia są największe. Producenci gier wideo już wykorzystują generatywne narzędzia AI do tworzenia grafik. Wielu artystów i projektantów bardzo poważnie obawia się o przyszłość.

Publikacja: 24.07.2024 20:14

Branża gier szczególnie intensywnie wykorzystuje sztuczną inteligencję, obniżając koszty

Branża gier szczególnie intensywnie wykorzystuje sztuczną inteligencję, obniżając koszty

Foto: AdobeStock

W samym 2023 roku w branży producentów gier zwolniono 10,5 tys. osób. W 2024 roku zwolnień w sektorze wartym prawie 200 miliardów dolarów jest jeszcze więcej. Dotychczas pracę straciło około 11 tys. osób, ale ta liczba ciągle rośnie. Microsoft, właściciel Xboxa i spółka macierzysta kilku innych studiów, w tym Activision Blizzard, zamknął Tango Gameworks i Alpha Dog Games w maju.

Generatywne systemy AI stworzone przez OpenAI i jego konkurentów przenikają do niemal każdej branży. Jednak branża producentów gier wideo może być tą, którą AI jest gotowa podbić szybko i całkowicie.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Technologie
Sztuczna inteligencja poprowadziła biznes. Zaskaujący wynik eksperymentu
Technologie
Rewolucja w elektronice. Powstał chip zaprojektowany technologią kwantową
Technologie
Boty, fałszywe zespoły i gigantyczne straty. Nowy przekręt na Spotify
Technologie
AI i kwanty łamią tajemnice reaktorów jądrowych. Przełom z USA
Technologie
W kosmos poleciał jako pierwszy Polak. Wróciło zainteresowanie Mirosławem Hermaszewskim