Sztuczna inteligencja miała tylko pomagać, a zabiera pracę. Oni cierpią najbardziej

To tutaj zwolnienia są największe. Producenci gier wideo już wykorzystują generatywne narzędzia AI do tworzenia grafik. Wielu artystów i projektantów bardzo poważnie obawia się o przyszłość.

Publikacja: 24.07.2024 20:14

Branża gier szczególnie intensywnie wykorzystuje sztuczną inteligencję, obniżając koszty

Branża gier szczególnie intensywnie wykorzystuje sztuczną inteligencję, obniżając koszty

Foto: AdobeStock

W samym 2023 roku w branży producentów gier zwolniono 10,5 tys. osób. W 2024 roku zwolnień w sektorze wartym prawie 200 miliardów dolarów jest jeszcze więcej. Dotychczas pracę straciło około 11 tys. osób, ale ta liczba ciągle rośnie. Microsoft, właściciel Xboxa i spółka macierzysta kilku innych studiów, w tym Activision Blizzard, zamknął Tango Gameworks i Alpha Dog Games w maju.

Generatywne systemy AI stworzone przez OpenAI i jego konkurentów przenikają do niemal każdej branży. Jednak branża producentów gier wideo może być tą, którą AI jest gotowa podbić szybko i całkowicie.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Technologie
Niewidomi odzyskają wzrok, a to dopiero początek. Elon Musk składa ważną deklarację
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Technologie
Przełom w komputerach kwantowych. Holendrzy znaleźli sposób na błędy
Technologie
AI zawiodła przy prognozowaniu stanu zdrowia. Zimny prysznic dla szpitali
Technologie
Start-up Google’a stworzył inteligentne szyby. Pojazdy będą jak myśliwce
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Technologie
Pomorze z potencjałem dla sektora półprzewodników
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście