Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 06.10.2025 22:19 Publikacja: 24.07.2024 20:14
Branża gier szczególnie intensywnie wykorzystuje sztuczną inteligencję, obniżając koszty
Foto: AdobeStock
W samym 2023 roku w branży producentów gier zwolniono 10,5 tys. osób. W 2024 roku zwolnień w sektorze wartym prawie 200 miliardów dolarów jest jeszcze więcej. Dotychczas pracę straciło około 11 tys. osób, ale ta liczba ciągle rośnie. Microsoft, właściciel Xboxa i spółka macierzysta kilku innych studiów, w tym Activision Blizzard, zamknął Tango Gameworks i Alpha Dog Games w maju.
Generatywne systemy AI stworzone przez OpenAI i jego konkurentów przenikają do niemal każdej branży. Jednak branża producentów gier wideo może być tą, którą AI jest gotowa podbić szybko i całkowicie.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Gdy wszyscy zachłysnęli się sztuczną inteligencją, z laboratoriów zaczęła wyłaniać się technologia, która może j...
Prof. Yoshua Bengio, jeden z pionierów sztucznej inteligencji, alarmuje: najnowsze eksperymenty pokazują, że AI...
Naukowcy osiągnęli przełom, wykorzystując sztuczną inteligencję do projektowania syntetycznych białek. Te przewy...
Zrobotyzowane pojazdy, wyposażone w liczne kamery, systemy termowizji i rozpoznawania tablic rejestracyjnych, a...
Moskwa ogłosiła pomyślne przetestowanie nowej broni kinetycznej przeznaczonej do neutralizacji dronów. Ma „niszc...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas