Gaming i metawersum napędem dla rynku VR. Czas na nowe zmysły

Wysyp gogli do obcowania z rzeczywistością wirtualną bądź rozszerzoną, a także pojawienie się rękawic haptycznych zwiastuje tłuste lata tej technologii.

Publikacja: 18.01.2022 01:15

Branża VR/AR szybko rośnie.  W 2020 r. sprzedano  14 mln gogli,  a w ub.r. aż 26 mln  – podaje CCS I

Branża VR/AR szybko rośnie. W 2020 r. sprzedano 14 mln gogli, a w ub.r. aż 26 mln – podaje CCS Insight. Wartość wirtualnego rynku zwiększa się o 40–60 proc. rocznie. W br. sięgnie 4,5 mld dol.

Foto: Bloomberg

Mark Zuckerberg dał sygnał światu, że nadchodzi era wirtualnej rzeczywistości. Eksperci nie mają wątpliwości, że to właśnie konferencja Facebook Connect 21, podczas której ogłosił on zmianę nazwy Facebook na Meta, była zdecydowanie najważniejszym wydarzeniem dla branży VR w minionym roku. – Zmiana nazwy dowodzi, jak mocno Meta wierzy w wirtualną rzeczywistość, i stanowi wyraźny sygnał, że w ciągu najbliższych lat będzie się skupiać na rozwoju technologii AR/VR – podkreśla Karolina Koszuta, prezes Iron VR.

Pozostało 89% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Vr/Ar
Usta i zęby wchodzą do wirtualnego świata. Niezwykłe doznania
Vr/Ar
Metawersum będzie magnesem dla trolli. Twórca Apple iPod ostrzega
Vr/Ar
Miliard ludzi w metawersum
Vr/Ar
Te nieruchomości są tylko wirtualne. Osiągają zawrotne ceny
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Vr/Ar
Wirtualny świat bez gogli VR? Czas na „holoportację”